March 10, 2009

Kalau Dah Jodoh




Haihh....
Agaknya aku dah memang berjodoh dengan garam kot
tadi pergi makan Hot Plate Singapore dekat Istana Plaza dgn Zila, kononnye teringin nak makan something yang panas n yang penting pedas..
Pesanla Beef Black Pepper Kuetiaw and untuk Zila Miho Singapore.
Kedua-duanya nampak sangat menyelerakan dalam menu.
Dalam 5 minit dapat makan..Nasib baik cepat sampai.
Nampak sedap ye puan-puan.

Bile makan.... waaaaaaahhh masinnnnn gilerr!! 
Zila punye pun masin sangat tapi dia kata aku punye lagi masin.
Org ni agaknye deria rasa masin lidah die dah mati kot.Tak boleh ke bezakan masin dengan sedap?
Aku dahla pantang makanan masin.Bila makan masin rasa garam tu terus naik otak dan terus menaikkan tekanan darah sampai sakit kepala!
Dahla tak rase lada hitam langsung. Lebih kepada Kuetiaw Daging Kicap Bergaram dengan aku mintak ditambahkan garamnya...ahhh lazat tak korang rasa?

Dahla sumpah aku tidak akan makan  di situ lagi!
Baik makan Sop Buntut kat kedai sebelah tu
Lagi menyelerakan!

Oh, bukan bontot orang atau lembu, buntut tu Oxtail atau Spine (tak pasti,  haha) dalam bahasa Indonesia ye?


Hmm , sesuai dengan tajuk entri ni, aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Rajaie & Hajar yang baru melangsungkan perkahwinan Jumaat lepas dan sedang berbulan madu di Singapura sampai sekarang =P
Rajaie adalah adik kepada belahan hati aku.
Ye betul, langkah bendul kate orang
Takpelah, aku tak kisah (yeke?)



Pehh rase macam menulis karangan bahasa melayu untuk SPM pulak


No comments:

Post a Comment